Trafikløsning Aarhus Ø
Dele af Trafikken fra Aarhus Ø og fra P-kælder Navitas/Bestseller
ledes af Lemandsgade over Pier 2 (hvor der sjældent er aktivitet) derefter
ned i en sænketunnel der munder ud i området ved Baltica gade
Fortsætter langs Havnegade og ender i nyetableret rundkørsel der
fordeler trafikken til Gods og Færgehavn og gennem Marselisborg tunnel
ud til motorvej-Viby-ud til Kystvej og Odder mv.
Financering kan komme fra vores pulje på 110.000.000 Kr der kommer fra
at vi kke fik Letbane (så kan vi få Rampla på Bernhard Jensens Boulevard
og et bedre udsyn ved fodgængerovergangene) og de 10.000.000Kr fra
salg af Grundstykke til merpris.
Pier 3 Aktitekt-projekt med broer der forbinder Bassin 7-Pier 3 og igen
fra Pier 3 til Pier 2 (for mig at se er de overflødige, hvilket også gælder
påtænkt Tunnel fra Pier 3 til Lystbådehavn). Det begrænser også muligheder
for udfoldelse de to Bassiner
Tager vi disse besparelser med er financeringen næsten på plads og vi
får et bedre flow med Trafikken på Aarhus Ø !!!
Kunne ønske at de nedlagte Toiletbygninger ved BASSIN 7 blev nyetableret
Ved byggeriet af Boder foran det nye Hotel IRMAHUS,-så kunne vi måske
spare nogle drukneulykker !!
Jeg tilslutter mig Fællesrådet store og flotte arbejde om udvikling af Pier 3