Bevar kanal og boulevard og sikrer bedre infrastruktur
Mit udgangspunkt er at Masterplanens hovedelementer skal respekteres og bevares. Boulevarden med langsgående sigtelinje til Domkirken skal bibeholdes i sin oprindelige form - uden indsnævring og afgivelse af byrumsareal til byggefelter - og færdiggøres med grønt midterfelt/Rambla med plads til byrumsinventar og aktiviteter, samt fremtidige trafik-disponeringer. Idag er Boulevarden virkelig en "øje-bæ" ift de smukke bygninger, der er på Aarhus Ø. Den er med grå beton blokke og på ingen måder indbydende. En smuk by som Aarhus skal kunne gøre det bedre.
Handelsgaden på Boulevarden skal udelades, da den ødelægger Boulevarden og ude af kontekst med en Maritim Masterplan, og ikke er efterspurgt i Borgerinddragelsen. Der er mange andre muligheder for at etablere butikker i karreernes gadeplan, fx langs Tværforbindelsen. Det vil også have en negativ impack på trafikken som i forvejen er max presset fordi ingen i byrådet har taget stilling til infrastrukturen.
De Maritime aktiviteter i Kanaler og Bassiner prioriteres og den Langsgående Kanal langs Boulevarden etableres i sin fulde bredde. uden indsnævring og afgivelse af vandrums-areal til byggefelter. Hvor Tvær-forbindelsen krydser Kanalen, kan eventuelt etableres et mindre bassin og ”Bernhards Brygge” for ophold og pause/stop for vandaktiviteter i Kanalen. Broerne der forbinder Pier 2 og 3 samt Pier 3 og 4 bør udelades, da de begrænser de maritime aktiviteter til og fra samt i Bassin 5 og Bassin 7
Pakhus 77 skal bevares uden etablering af Foreningshus/Kulturhus/Museum. Pakhus 77 ødelægges visuelt, hvis der bygges en knast på.
Flyt byggefelter fra Pier 3 til Pier 2, således der kan etableres mere grønt på Pier 3 med samme økonomi. Og sidst men ikke mindst - få styr på de trafikaleforhold.