I teksten står der: En del af de eksisterende bygninger nedrives i forbindelse med den overordnede omdannelse af området, men enkelte af dem –herunder to bygninger umiddelbart øst for lokalplanområdet –bevares og vil fortsat blive anvendt af Institut for (X).
Høringssvaret drejer sig omkring placeringen p-huset og fremtidige anvendelser af bygninger tilhørende Institut for X.
På illustrationsplanen ses det ikke, at den bevaringsværdige bygning, Vejerboden er bevaret. Denne vejerbod er den sidste i Danmark og tilknyttet den tidligere funktion af selve godsbanen. Eftersom denne vejerbod er en del af Institut for X og det kreative miljø, bør lokalplanen ændres således at denne vejerbod bliver bevaret.
For at bevare det kreative miljø og mulighed for udfoldelse samt overholdelse af regler for adgang for brandvæsen i form af brandveje, bør feltet/bygningsområdet med p-hus indskrænkes, således der gives mere rum til kreative udfoldelser.
Eftersom illustrationsplanen ikke er målfast i forhold til størrelsen af selve p-huset, bør P-huset indskrænkes med minimum 4 meter i forhold det område til den grønne kile og Institut for X. Samt overholdes af regler for adgang for brandvæsenet.
SE skitser som er vedhæftet.
Hjørner laves runde og dermed skabes der er lidt mere dynamisk indtryk af selve p-huset.
Og dermed tages der højde for uønsket vindpåvirkninger.
"Parkeringshuset opføres så det trapper ned fra 6 etager mod Dea Trier Mørchs Gade til 4 etager længst mod sydøst mod Den grønne kile og Institut for (X)."
P-huset bør trappes ned til 2 etager mod sydøst mod den grønne kile og Institut for X.
Således der opnås et sammenhængende udtryk i forhold til eksisterende bygninger. Og til den grønne kile. Da eksisterende bygninger er i 2 etager.