Ny ramme for lokal kvalitetsopfølgning og tilsyn i Børn og Unge
Høringssvar for lokal kvalitetsopfølgning og tilsyn i Børn og Unge
Høringssvar fra Skolebestyrelsen på Langagerskolen Skolebestyrelsen støtter intentionerne og tænkningen i oplægget til ny model for kvalitetsopfølgning og tilsyn. Emnerne for kvalitetsopfølgning er relevante og nærværende for os forældre.
Vi har følgende bemærkninger:
• Der skal være en stor opmærksomhed på tidsforbruget i modellen. Det er vigtigt, at det ikke tager tid fra lærere og pædagoger til at være sammen med vores elever, og at der er tid til praksisnær ledelse
• I læringsmiljø observationerne skal der tages hensyn til vores elever. Eleverne på Langagerskolen forstyrres af ændringer, støj og fremmede i undervisningslokalerne mv., besøget må ikke forstyrre det specialpædagogiske undervisningsmiljø
• Inddragelse af forældrerepræsentanter i læringssamtalerne – hvilket vi finder meget relevant – betyder, at der skal tages hensyn til, at vi har arbejde, og møderne derfor skal lægges derefter.
• Datapakkerne skal også være dækkende for det specialpædagogiske område – vi har i kvalitetsrapporterne gentagne gange oplevet huller i data
• Opmærksomhed på at de specialpædagogiske tilbud inddrages i endelig udmøntning på området
På vegne af skolebestyrelsen på Langagerskolen
Dan Søberg, formand
Download høringssvar som pdf