Organisering i Borgernes MSB
Organisering i Borgernes MSB
Organisering i Borgernes MSB
Langagerskolens bestyrelse takker for invitationen til at bidrage med høringssvar.
Langagerskolen er en specialskole i vækst, med elever udredt med autisme og svær ADHD, hvor der for størstedelen af den nuværende elevgruppe på 247 elever, er tale om et flydende samarbejde på tværs mellem familier, skolens medarbejdere, medarbejdere fra MSB og øvrige aktører.
I forlængelse af intentionen bag organiseringen i Borgernes MSB og den mere tilgængelige og inddragende høringsform, som vi ser positivt på, har vi, som noget nyt, spurgt bredt ud til alle skolens familier om konkrete eksempler fra hverdags praksis. Kun en enkelt familie på 4 med sammensatte behov har responderet, hvorfra følgende er citeret.
” Vi har oplevet flere større og mindre ting, men har ikke overskud til at beskrive flere. På den måde har vi desværre ikke overskud til at skrive et "rigtigt" høringssvar, men tænker at denne oplysning i sig selv også kan være vigtig at få med: der er familier, der er så pressede, at de mange gange ikke har overskud til at gøre opmærksom på, at de ikke oplever at få den hjælp, de har brug for. Det sker også jævnligt at vi slet ikke har overskud til at bede om hjælp.”
Vi ser i øvrigt særdeles positivt på, at medarbejderne får bedre arbejdsmiljø og større arbejdsglæde via deres indsatser gennem relationel velfærd og stoler på, at det fremadrettet vil kunne tiltrække de nødvendige, velkvalificerede medarbejdere.
Med venlig hilsen
Nauja May Fleischer
Skolebestyrelsesformand for Langagerskolen
Download høringssvar som pdf