Gå til hovedindhold

Høringssvar

Ny politik for Borgerservice og Biblioteker 2024-2032 (frist forlænget)

Hvordan realiseres denne nye politik?

Forslaget er fuld af gode idéer, betragtninger og analyser. Disse kan vi kun støtte op om.

Men det spændende spørgsmål er, hvordan det så kan blive til virkelighed.

Det er klart at de digitale muligheder skal anvendes og udvikles. Men der bør også udvikles en analogiseringsstrategi: Hvordan sikrer vi at der fortsat er mulighed for at vi kan mødes fysisk? I høj grad af hensyn til de ca. 20 procent af befolkningen, der har store problemer med de digitale løsninger. Det er tvivlsomt om denne procentdel kan reduceres og disse borgere må ikke føle sig forladt på perronen mens det digitale tog suser afsted. Derfor er de fysiske mødesteder uhyre vigtige og der skal ikke være ret mange kilometer til det nærmeste af disse uanset hvor i kommunen man befinder sig. Disse mødesteder - læs lokalbiblioteker/borgerservicefuntioner - skal være bemandede med personale, der kan hjælpe borgerne med alskens problemer.

Helt lokalt fra Beder-Malling-Ajstrup har vi et meget velbesøgt bibliotek - i forhold til størrelsen. Der har i mange år været arbejdet hårdt på at få flyttet det til Egelund, da de nuværende rammer mildt sagt er utidssvarende. Eksempelvis kan man ikke besøge biblioteket, hvis man ikke kan forcere en trappe. Så etableringen af et nyt bibliotek i Egelund er meget vigtig - men det bliver ved med at trække ud. Sørg nu for, at der kommer tidssvarende forhold i Beder-Malling-Ajstrup.
Download høringssvar som pdf

Afsender

Navn

Fællesrådet for Beder, Malling og Ajstrup

Indsendt

04/10/2023 19:18

Sagsnummer

HS8939308

Informationer

Startdato
Svarfrist
Type
Kultur
Område
Hele kommunen
Hørings-id

H689

Kontakt

Marianne Bjerg Hansen

AC-fuldmægtig

hbjma@aarhus.dk