I Danmarks anden største by har vi den mest ringe rutebilstation, i forhold til mange byer der væsentlig mindre. Brug dog derfor banegraven til at lave Danmark flotteste og mest effektive rutebilstation. Der er flere fordele ved dette:
Banegården (og Bruuns galleri) og rutebilstationen kan bygges sammen, så det bliver nemt at skifte fra tog til bus og omvendt, og det kan foregå i "tørvejr".
Der kan laves en eller flere veje ud og ind igennem banegraven kun for busser, så det er nemt at komme på ringgaden, ringvejen og motorvejen. Vi slipper dermed af med de mange busser som i dag kører igennem midtbyen for at komme indtil rutebilstationen.
Alle busser kan samles ét sted så vi slipper for de busser der holder ved musikhuset, hvor deri forvejen ikke er særligt meget plads.
Byen får lige pludselig foræret et nyt torv (hvis man vil bruge det til det?) der hvor den gamle rutebilstation ligger i dag.
Den nye rutebilstation kunne lukkes helt af, så man kan bruge "taget" til et slags torv eller grønt område, og på den måde bevare den åbne kile der i dag og som jeg mener er synd hvis den forsvinder med højt byggeri.