Aarhus som grøn leve - og cykel-by - hvor blev det fokus af?
Aarhus mangler centrum-nære parker og bredere/ flere cykelstier - ikke kun træer i små vejnære hjørneanlæg og hænge-planter op ad betonmure.
Som jeg forstår oplægget til den ny bydel består denne primært af rigtig mange nye boliger i form af relativt (endnu ikke helt kendte) høje bygninger, gennemskåret af en ny by-gade. Ikke særlig nytænkende. Bliver der også en nemmere cykel-adgang til Brabrand Stien, eller tænkes der kun på til- og frakørsel af områdets nye personbiler.
De 2 ældre gennemgående bro-gader skal opgraderes! Med anlæg af cykelstier, hvor dette i den ene gade ikke eksisterer og i den anden består af meget smalle stier må være en selvfølge. Hvilket det vist ikke er jvnf. oplægget!
Og hvor skal de nye beboere uformelt mødes på en solskins eftermiddag. Bliver de grønne Tagterrasser frit tilgængelige for alle? Rådhusparken er fyldt op og det anlagte torv har en undseelig størrelse antallet af nye beboere betragtet.
Tænk om centrum af Aarhus ved overdækning af banegraven fik en Central Park, der var værd at tale om ude i verden.