Jeg har den sidste time gennemlæst de indtil nu indsendte 27 høringssvar og kan tilslutte mig dem alle.
Som jeg læser dem, er ikke ét af dem positivt stemt over for den aggressive fortætning og m2-maksimering, vi er vidne til mange steder i byen i øjeblikket.
Det virker desuden naivt, at man uden at blinke kan tillade at jævne villaer incl. haver med majestætiske 75-årige træer og samtidig snakke om at skabe grønnere omgivelser. Træerne som blev plantet ved sidste forsøg på at forskønne Hasle Torv er vel nu 10-15 år og stadig temmelig undseelige til sammenligning.
Turen ind ad Randersvej fra Ringvejen er et go(l)dt eksempel, der ikke behøver gentagelse.
Ligeledes, som også nævnt i flere svar, er den ved fortætning voldsomme tilvækst af (parkerede) biler for mig at se et uløst problem, der ikke ser ud til at optage hverken 'udviklere' eller kommunen. På trods af, at man også her ser rundt i byen, at dette er en voksende gene for byens både gående og cyklende borgere.
I øvrigt må en eventuel letbane-traceé gennem området i tillæg komme til at skabe ganske mange nye trafikale udfordringer, hvis venstresving umuliggøres lige så mange steder som på de nuværende aktive strækninger.
Jeg finder, som mange andre, det mest positive tiltag i planen, indførelsen af nye hastighedsdæmpende vejforløb på Viborgvej med et langt større fokus på gående og cyklende borgere.