Kan ikke på nogen måder se, at det vil være muligt at få flere biler gennem Skæring Hedevej end der allerede er. En udvikling af sommerhus området til helårsbeboelse giver allerede en øget trafik.
Og når jeg kan læse at Mobilitetsafdelingen ved Aarhus Kommune skriver/vurderer nedenstående i et internt notat, så finder jeg det uforståeligt at Aarhus Kommune foreslår en udbygning af Skæring med 420 nye parceller. Der er allerede fra embedsfolkenes side gjort opmærksom på hvor problematisk trafikafviklingen vil blive.
Jeg hæfter mig ikke mindst ved afslutningskonklusionen: "...og der vil alligevel aldrig kunne opnås et tilfredsstillende vejsystem."
Af den grund mener jeg projektet bør tages af tegnebrættet, og der bør afsøges nye muligheder/arealer for kommunens planer.
Notatet fra Skæring:
Området er meget vanskeligt at adgangsbetjene. Eneste mulighed er en adgang til Skæring Hedevej via en udbygget Skæring Egager. Det virker ikke realistisk at skulle afvikle al trafik til og fra dette store område via én ureguleret tilslutning til en mindre stamvej.
Det er ikke ønskeligt med en ny tilslutning til Grenåvej. Skovlundvej vil teoretisk kunne benyttes, men dels vender vejen væk fra den øvrige by, dels er den uden faciliteter for bløde trafikanter og vil formentlig skulle udbygges. Endelig er Skovlundvejs tilslutning til Grenåvej ureguleret, og dermed er den ikke egnet til at afvikle ret meget trafik. Omvendt er et nyt signalanlæg på Grenåvej heller ikke ønskeligt.
Samlet set vil en udbygning af området kræve massive investeringer i infrastruktur, og der vil alligevel aldrig kunne opnås et tilfredsstillende vejsystem.""