Gå til hovedindhold
Helhedsplan 2.0 for Nye

Trafikforhold

I forbindelse med helhedplanen for Nye er det kritisabelt, at de trafikale forhold behandles isoleret i forhold til Nye og ikke relateres til de trafikale konsekvenser af udbygningen af Lisbjerg. Ifølge eksisterende planer kommer indbyggertallet i Lisbjerg til at overstige det planlagte indbyggertal i Nye. Randersvej stopper i dag til dagligt. En plan, der leder 9000 biler gennem Larsmindevej til og fra Lisbjerg, vil skulle lægges oven i en tilsvarende forøgelse af bilmængden fra Lisbjergs egen byudvikling, der igen skal lægges oven i den trafik, der i forvejen belaster Lisbjerg. Alt peger på, at vi dermed kommer til at stå med endnu et alvorligt infrastrukturproblem. Ydermere undrer det, at man vil lede biler gennem Lisbjerg samtidig med, at man planlægger at aflaste Randersvej gennem Lisbjerg. Her er vi i Lisbjerg tidligere blevet præsenteret for trafikale planer, der skal sænke trafikgennemstrømningen i Lisbjerg. Meget tyder derfor på, at planerne for Nye og Lisbjerg ikke er koordinererede i forhold til hinanden.
Desuden undrer det, at man ikke har valgt en vejføring der følger letbanen fremfor en udretning af Larsmindevej. En vejføring langs letbanen vil fjerne belastende trafik fra nuværende og kommende boligområder.
Download høringssvar som pdf

Afsender

Navn

Bo Holm

Indsendt

04/11/2021 21:07

Sagsnummer

HS7521948

Informationer

Startdato
Svarfrist
Emneord
Kommune- og lokalplanlægning
Område
Lystrup-Elsted-Nye
Hørings-id

H362

Kontakt

TEKNIK OG MILJØ

Plan, Byggeri og Miljø

Karen Blixens Boulevard 7

8220 Brabrand

Telefon: 89 40 44 00