I forbindelse med helhedplanen for Nye er det kritisabelt, at de trafikale forhold behandles isoleret i forhold til Nye og ikke relateres til de trafikale konsekvenser af udbygningen af Lisbjerg. Ifølge eksisterende planer kommer indbyggertallet i Lisbjerg til at overstige det planlagte indbyggertal i Nye. Randersvej stopper i dag til dagligt. En plan, der leder 9000 biler gennem Larsmindevej til og fra Lisbjerg, vil skulle lægges oven i en tilsvarende forøgelse af bilmængden fra Lisbjergs egen byudvikling, der igen skal lægges oven i den trafik, der i forvejen belaster Lisbjerg. Alt peger på, at vi dermed kommer til at stå med endnu et alvorligt infrastrukturproblem. Ydermere undrer det, at man vil lede biler gennem Lisbjerg samtidig med, at man planlægger at aflaste Randersvej gennem Lisbjerg. Her er vi i Lisbjerg tidligere blevet præsenteret for trafikale planer, der skal sænke trafikgennemstrømningen i Lisbjerg. Meget tyder derfor på, at planerne for Nye og Lisbjerg ikke er koordinererede i forhold til hinanden.
Desuden undrer det, at man ikke har valgt en vejføring der følger letbanen fremfor en udretning af Larsmindevej. En vejføring langs letbanen vil fjerne belastende trafik fra nuværende og kommende boligområder.