Nej til havneanlæg på grund af påvirkning af trafik og miljø
Mit svar er i fuld rapport. Sammenfattende
Rapporten giver ikke tilstrækkelig trafikinformation til at vurdere den sande effekt af denne udvikling
Hvilke oplysninger, der gives, kan anses for unøjagtige, især antallet af lastbiler i forbindelse med konstruktion (placering og mængde af byggemateriale) og ruteføring af køretøjer på det lokale netværk. Endvidere er der en uoverensstemmelse mellem den samlede trafik genereret af udviklingen.
Udviklingens omfang kræver både strategisk (makro) og lokal (mikro) trafikmodellering
Der er ikke foretaget en vurdering af tilskyndelse til ikke-køretøjer (bus, gå, cykle)
Miljøet for cyklister og fodgængere vil sandsynligvis forværres med flere ulykker, afbrydelser, støj og visuel påvirkning, men dette er ikke kvantificeret.
Der foreslås ingen afværgeforanstaltninger
Omfanget af udvikling og afhængighed af lastvognsbevægelser genererer betydelige klimaeffekter, som vil have en betydelig indvirkning på evnen til at blive klimaneutral i 2030.
Som det ser ud, gør ovenstående punkter det umuligt at vurdere omfanget og påvirkningen af udviklingen i overensstemmelse med EU's regler for miljøvurderinger og gør det umuligt for kommunen at opfylde godkendte mål for bæredygtighed og miljø.