Selvom at det er tiltænkt med planen at opbygge fortætningen omkring et stationsnærhedsprincip ift letbanen, er det vigtigt at indtænke parkeringsmuligheder for de kommende beboer.
Man er som beboer på Frederiksbjerg eksempelvis nødsaget til at parkere langs kantstenen, da bilen ikke var indtænkt i 1920'ernes byggeri, da de færreste havde en bil. Men i dag er bilen udbredt til enhver og er for mange en nødvendighed. Der ville være mange Aarhusianere der ville være interesseret i at bo på det kommende Christiansbjerg, men ikke kan benytte sig af letbanen ifm arbejde. Der er mange aarhusianere der arbejder andetsteds i Jylland, eller på skæve tidspunkter af døgnet og derfor har et behov for en bil. De samme aarhusianere vil derimod bosiddende på Christiansbjerg, fremover kunne benytte sig af letbanen ind til Midtbyen til Viby, eller til hospitalet eksempelvis. Måske engang i fremtiden til lufthavnen.
Det ville være uundgåeligt at antallet af personbiler indregistreret på Christiansbjerg ville stige markant, med en stigende befolkningstæthed - også på trods af nærhed til letbanen. Så Aarhus Kommune må sørge for at forpligte bygherrer til at opfører parkeringskældre eller parkeringshuse i sammenhæng med byggeprojekterne. For at undgå at kvarterets kantstene ville være tætpakket med biler, og de måske i stedet kunne bruges til beplantning.
Dette kan ikke understreges tydeligt nok. Det er en fejl at tillade nyt karrébyggeri uden parkeringskældre under ejendommen.