Sparekatalog for Børn og Unge
Bevar Center for læring
Jeg underviser til dagligt i dansk på Hasle Skole. Materialer fra CFL er grundstenen i mine elevers læring og læsning. Hvis man ikke har sin daglige gang på en skole, tror man måske, at moderne børn bedst kan lide at arbejde på en computer. Det er en fejlagtig opfattelse. Ligegyldigt om vi taler om små, mellem eller store elever svarer langt de fleste elever, at de helst vil have en fysisk bog i hånden. Vi har brug for CFL, for at undgå at børnene ikke blot undervises gennem læringsportaler. Center for læring har en fantastisk beholdning af undervisningsmaterialer er let tilgængelig og altid opdateret med ny god litteratur og spændende konkrete materialer, læsekasser og spil til undervisningen. Alt, hvad vi skal bruge for at kunne lave inspirerende og alsidig undervisning for eleverne - det går ud over vores kerneopgave, hvis I lukker CFL.
Det virker meget provokerende, når der i sparekataloget står: I udarbejdelsen af spareforslagene er der lagt vægt på i så høj grad som muligt at friholde opgaver, som direkte berører børnene, for besparelser. Denne besparelse går netop ud over børnene. Kommunen har med Stærkere Læringsfællesskaber pointeret at ingen børn skal være “tilfældig heldig” i deres skolegang. Det er den opgave CFL løfter. Ligegyldigt hvilken skole barnet går på, står CFL klar med udlån af tidssvarende, gode og didaktiserede materialer og enhver lærer, vejleder, team eller et helt lærerværelse kan få hjælp, støtte, rådgivning og/eller kurser.
Den lille besparelse, der kan opnås ved at lukke CFL opvejer på ingen måde den værdi, den udgør for skolens læreres mulighed for at lave varieret og alsidig undervisning med nye og tidssvarende materialer.
Bevar Center for Læring!
Download høringssvar som pdf