Gå til hovedindhold

Høringssvar

Aarhus Kommune, Børn og Unge planlægger at spare Ej blot til lyst væk

Jeg vil på det kraftigste fraråde en besparelse på dette område.
Forskningen peger på, at elevernes motivation for at lære noget i skolen øges markant, når de regelmæssigt deltager i drama- og teateraktiviteter. Derudover konkluderes det, at eleverne øger deres evne til at læse og bliver mere tolerante over for andre mennesker (kilde: http://www.p-e-r-f-o-r-m-a-n-c-e.org/?p=2003).
Andre forskningsprojekter konkluderer bl.a., at eleverne udvikler deres kreativitet, samarbejdsevner, kommunikative færdigheder, kritiske tænkning og deres fleksibilitet (kilder: https://www.theguardian.com/education/2004/oct/06/schools.primaryeducation + https://www.independent.co.uk/news/education/schools/can-going-to-the-theatre-boost-academic-achievement-10024593.html).
Der er behov for, at vores børn og unge får oplevelser, hvor fællesskabet, leg og fantasi baner vejen for læring. Det er ATLæring med til at understøtte.
Download høringssvar som pdf

Afsender

Navn

Julie Kaya Ahnfelt-Rønne

Indsendt

16/11/2022 11:45

Sagsnummer

HS2354219

Informationer

Startdato
Svarfrist
Type
Indkaldelse af ideer og forslag
Område
Hele kommunen
Hørings-id

H522

Kontakt

Nicolas Madsen

 Mail: nicmad@aarhus.dk 

Telefonnummer: 25 62 28 78