Generelt mener vi at særligt dette sparekatalog rammer udsatte børn og familier. Vi har derfor valgt at dele vores høringssvar i to for at understrege og gentage at dette sparekatalog udsulter vores folkeskole og vores specialtilbud i Århus.
Det virker ikke i tråd med det der siges og loves. Vi ser stor misharmoni i, at man i sparepunkt 11 sætter det som en forudsætning for at kunne hæve klassekvotienten i specialklasserne i udskolingen, at den pædagogiske indsats i de første skoleår gør, at eleverne har fået indarbejdet bevidsthed om eget læringspotentiale. Det virker selvmodsigende, at man vil indskrænke skolernes rum til udvikling af den pædagogiske praksis i indskolingen jvf. Punkt 12, hvor fundamentet for ovenstående læringspotentiale netop skulle bygges.
Vi håber at I lytter til vores pointer både i dette og vores andet høringssvar og ikke vælger at gøre endnu svære at opbygge en attraktiv folkeskole i Tilst.