Gå til hovedindhold

Høringssvar

Helhedsplanen for Randersvej

Randersvej helhedsplan kritik

Er der en bedemand til stede?

Fortætning på Randersvej-flere borgere flere biler.


Trafikstøj

Den målte trafikstøj på Randersvej er allerede for høj, og er sundhedsskadelig. Det er ikke ny viden. Da Randersvej ved fortætning bliver en tunnel, vil trafikstøjen ramme husene bagved
Skygger fra høje huse påvirker beboerne bagved. Også det er sundhedsskadelig, dette er heller ikke ny viden.
Er det dette kommunen vil udsætte beboere I Riisvangen og Christiansbjerg og nytilflyttere for?en del mennesker dør af dette. Kunne det så ikke være hensigtsmæssigt, at etablere bedemandsfirmaer I de forretninger, der planlægges langs Randersvej?
Hvad vil byrådet gøre ved det?

At den første helhedsplan for Randersvej blev sløjfet, gjorde mig glad. Mon det skyldtes de mange høringssvar, og at en politiker kom på besøg i området. Tak for begge dele.
Jeg kan se, at de embedsmænd, der har lavet både den første og anden helhedsplan, IKKE kender Århus, endsige det område helhedsplanen dækker. Trafikplanlæggeren har heller ikke lavet en grundig gennemgang af trafikken til og fra området. Jeg føler, at I embedsmænd træder på os
Vi, der bor I området, er allerede belastet af øget trafik og parkering.

I al den tid jeg har kendt til eller boet ved Randersvej, har busser og letbaner sat passagerer af. Og hvad gør disse mennesker så, de skal hjem, måske med lidt indkøb i Netto.
Ingen skal nyde en kop kaffe ved Randersvej.
Forretninger er kommet og gået, kun banker og ejendomsmæglere har længere levetid på Randersvej.
Tidligere var der bænke på Stjernepladsen, men de blev fjernet pga højtråbende beboere, men man skal da råbe højt, for at høre hinanden.

Grønne områder
Da villakvarteret mellem Malmøgade og Stokholmsgade blev fjernet, forsvandt alt grønt fra området. Hvad er kommet i stedet for:Nordbjerg med nogle forkølede træer og måske et par græsstrå mellem fliserne. Og er Nordbjerd og Unity, må stadsarkitekten på banen. De nye byggerier på Randersvej er uden en arkitektonisk holdning, og der er disharmoni mellem nyt og gammelt.
Fra Nørreport til Stjernepladsen står flotte kastanjetræer. Hvad med at fortsætte med de træer, eller andre træer på de tomme grunde, det vil klæde buen og ikke mindst os på Christiansbjerg og Riisvangen.

Bebyggelsesprocenten
Nordbjerg er bebygget med 150%. Hvir byudviklere skal ind på de tomme grunde, vil de ikke nøjes med mindre. Er det kun penge, der styrer projekterne? Jeg troede de var de politikere, vi har valgt. Vi, der bor her, vil også have noget ar sige.. hvilke nytilflyttere vil bo i små lejligheder og så ud til Randersvej. Selv de studerende har rigeligt med boliger at vælge imellem.
Hvis jeg vil bygge en lille knast til mit hus får jeg et nej fra kommunen. Der gives ikke lov til en højere bebyggelsesprocent.

Er der tænkt på en farlig partikelforurening fra Randersvej?
Byporte, nej tak.
Lad de velfungerende villaer blive, de er velplejede, rige på fugle- og dyreliv desuden store og gamle træer. Der er et godt fællesskab. Giv de berørte beboere noget ro. Plant nogle træer, og giv nytilflyttere boligere i Lisbjerg og Nye. Boliger de steder vil ikke stå tomme, som de 10000 tomme lejligheder, der findes i Århus.
Download høringssvar som pdf

Afsender

Navn

Lillian Sørensen

Indsendt

08/08/2023 13:29

Sagsnummer

HS6410467

Informationer

Startdato
Svarfrist
Type
Kommuneplan
Område
Midtbyen
Hørings-id

H600

Kontakt

TEKNIK OG MILJØ

Plan og Byggeri

Karen Blixens Boulevard 7

8220 Brabrand

Telefon: 89 40 44 00