Gå til hovedindhold
Ny organisering af Administrative Fællesskaber

Høringssvar - ny organisering af de administrative fællesskaber

Skolebestyrelsen på Ellevangskolen er bekymrede for konsekvenserne af den nye organisering i de administrative fællesskaber, men synes også det er svært at forholde sig til hvad der kommer til at ske, når de skitserede ændringer ikke rummer beskrivelser af de konkrete opgaver, der bliver berørt af den nye organisering.

- Hvordan vil det sikres, at der ikke glider flere opgaver over på skoleledelserne og medarbejderne, når der ikke er administrative og tekniske medarbejdere på den enkelte skole til at løse de opgaver der hele tiden opstår?
- Er det skolelederen der kommer til at skulle sætte stole op til fællesarrangementer i hallen, fordi der ikke lige er en teknisk medarbejder der har tid til at komme at gøre det, fordi der er sprunget et vandrør på en anden skole, som medarbejderen også skal servicere?
- Hvordan bliver der sikret et kollegialt fællesskab for de administrative medarbejdere, som bliver spredt på flere matrikler - og på Grøndalsvej? Det er velkendt at forankring og kollegial samhørighed har stor betydning for arbejdsmiljø og trivsel.

Spørgsmålene er mange og det er betænkeligt, at der planlægges en så stor og gennemgribende organisationsændring med så få konkrete beskrivelser af de reelle konsekvenser for den enkelte skole og de berørte medarbejdere.

På vegne af Skolebestyrelsen på Ellevangskolen

Katrine Svendsen, formand
Download høringssvar som pdf

Afsender

Navn

Katrine Svendsen

Indsendt

30/11/2023 13:01

Sagsnummer

HS7612963

Informationer

Startdato
Svarfrist
Type
Dagtilbud og skole
Område
Hele kommunen
Hørings-id

H761

Kontakt

Damian A. Hertoft Goldberg

Mail:  ghad@aarhus.dk

Tlf.: 30 46 54 25