Ny organisering af Administrative Fællesskaber
Høringssvar - ny organisering af de administrative fællesskaber
Skolebestyrelsen på Ellevangskolen er bekymrede for konsekvenserne af den nye organisering i de administrative fællesskaber, men synes også det er svært at forholde sig til hvad der kommer til at ske, når de skitserede ændringer ikke rummer beskrivelser af de konkrete opgaver, der bliver berørt af den nye organisering.
- Hvordan vil det sikres, at der ikke glider flere opgaver over på skoleledelserne og medarbejderne, når der ikke er administrative og tekniske medarbejdere på den enkelte skole til at løse de opgaver der hele tiden opstår?
- Er det skolelederen der kommer til at skulle sætte stole op til fællesarrangementer i hallen, fordi der ikke lige er en teknisk medarbejder der har tid til at komme at gøre det, fordi der er sprunget et vandrør på en anden skole, som medarbejderen også skal servicere?
- Hvordan bliver der sikret et kollegialt fællesskab for de administrative medarbejdere, som bliver spredt på flere matrikler - og på Grøndalsvej? Det er velkendt at forankring og kollegial samhørighed har stor betydning for arbejdsmiljø og trivsel.
Spørgsmålene er mange og det er betænkeligt, at der planlægges en så stor og gennemgribende organisationsændring med så få konkrete beskrivelser af de reelle konsekvenser for den enkelte skole og de berørte medarbejdere.
På vegne af Skolebestyrelsen på Ellevangskolen
Katrine Svendsen, formand
Download høringssvar som pdf