Efter Giber Ringvej åbnede, blev en væsentlig del af lastbiltrafikken flyttet derud (fra O2 til O3) hvilket vel giver god plads til BRT. Siden vi fik første skrivelse om BRT (30.08.2021 - Bünyamin Simsek, rådmand, Teknik og Miljø) hvor forlængelsen til Oddervej (skovene og strandene i syd) blev nævnt første gang, er der et spørgsmål, som efterhånden helt er glemt - nemlig parkeringsfaciliteter. Vi må forvente, at diesel og benzintrafik ind i Aarhus bliver forbudt senest i 2030. - Mange der kommer af Oddervej - fra Odder, Beder, Malling og måske det nye store boligområde i Hørretløkken nord med ny vejforbindelse til Jelshøjvej - vil uden tvivl parkere ved BRT bussens endestation ved Oddervej og derfra tage BRT til f.ex. Skejby - Men hvor vil kommunen anlægge denne store parkeringsplads? - Måske på dele af HMF grunden eller mellem Hørretvej og HMF. - det er især klimapåvirkningen fra denne store plads, jeg tænker på. Skåde er blevet "indgangsportal" til Aarhus - fra 1. oktober 2023 måtte gamle dieselbiler ikke komme ind i Aarhus - allerede nu er mange lokale parkeringspladser fyldt op på hverdage (+Parkeringsprispolitik i Aarhus?) I er nødt til at anlægge en ordentlig parkeringsplads for at undgå kaos.