Beslutningen om at etablere BRT ruter er overordnet en meget god idé og der er klare gavn for både borgere og trafikken i at få sådan et transportnetværk i Århus. Dog vil jeg i det følgende tekststykke pointere noget problematisk i beslutningen om hvilke veje som ruten vil dække, samt formulere et forslag til løsning på nævnte problem.
Herredsvej i Hasle er allerede en meget tætpakket vej, med både bebyggelse på begge sider der er meget tæt på vejen, samt en nylig bygget og skærmet cykelsti som går I sydgående retning ind til krydset til Hasle Ringvej. Derfor ville der ikke være meget plads til at udvide Herredsvej med henblik på at bygge det yderligere spor til en busbane, noget som ruten fra jeres forslag indebærer. Dette ville også give unødvendigt yderligere omkostninger, både i form af nedrivningen af nyligt byggede vejrenovering samt den bebyggelse som befinder sig på begge sider af strækningen på Herredsvej.
Det foreslås at BRT-ruten derfor i stedet går fra Herredsvej/Paludan-Müllers krydset, og drejer sydøst langs Paludan Müllers-vej for derefter at dreje sydvest i krydset mellem Hasle Ringvej og Paludan Møllers vej for så at fortsætte på Hasle Ringvej i vestgående retning. På disse to strækninger er der mere plads til at udvide med et ekstra spor, uden at det kommer for meget i problemer med allerede bygget infrastruktur og bebyggelse.