Forslag til Grøn Mobilitetsplan
Skal det være slut med at nå i Musikhuset til tiden, hvis man kommer nordfra ?
Ved nedlæggelsen af nord/syd gennemkørslen af Vesterbro Torv bliver tusinder af vejfarende
billister generet i urimelig grad. Skal man en tur i Musikhuset, hvor man ikke må komme for sent, og kommer nordfra i bil med P-huset i Scandinavian Center som mål, kan man ende i en fælde.
Og hvis Frederiks Alle bliver stillegade, Banegårdspladsen/Park Alle bliver reguleret - bliver der det et pres på Viborgvej/Thorvaldsensgade, som man nødigt vil tænke på. Man kan slet ikke forestille sig, hvordan en Letbane II, på den foreslåede strækning, vi kvæle midtbyen i
anlægsfasen.
Hvorfor kan der ikke laves ensrettet kørsel mod syd via Hjortensgade og kørsel mod nord via Vestergade+Vesterport+Vesterbro Torv+Langelandsgade ? Dette kunne give plads til cykelsti på Hjortensgade selvom cykelruten under Langelandsgade+Grønnegade burde være nok.
Et kørselsfrit Vesterbro Torv kan alligevel ikke opnås med de busruter der passerer.
Som pensionist og bruger af byens rum til fods og bil, bliver man forhindret i at færdes uden et ekstra forbrug af køretid og dermed forurening - selv om man har bosat sig centralt og gerne vil arbejde i sydbyen hvortil der ikke er offentlig transport mulig.
Download høringssvar som pdf