Ang. Kombinationsrejseanlæg samt ny vej v. Egå Havvej
Jeg savner et konkret datagrundlag for at udefrakommende vil anvende det såkaldte 'Kombinationsrejseanlæg' ved krydset Grenåvej/Egå Havvej, og ikke blot selv køre i bil resten af vejen. Hvor er dataen der understøtter en beslutning om at lægge et anlæg her fremfor ude ved motorvejen, hvor der er mere plads og bedre mulighed for at sætte bilen og etablere et større anlæg uden gene for andre beboere i området?
Derudover er jeg fuld af forståelse over behovet for en omfartsvej rundt om Gl. Egå. Det har de fortjent, men jeg er komplet uforstående overfor at man pt. agter at etablere omfartsvejen, i et kryds, hvor der i forvejen er stærkt trafikeret hver morgen grundet en skole lige v. krydset, samt anden trafik fra Grenåvej (Som ligeledes forventes at modtage øget trafik over de næste 10 år). Det lugter af en uigennemtænkt overvejelse og beslutning, som i den grad mangler data for at sige, at dette vil være den mest ideelle løsning på de trafikale udfordringer i Gl. Egå. Jeg vil derfor gerne høre hvilken begrundelse der ligger til grund for at vejen skal placeres her? Foruden de trafikale udfordringer og den heftige overbelastning af krydset v. Center Øst, så har det ligeledes den udfordring, at den jo potentielt kan ødelægge mulighederne for at udvide gl. Egå på den side over de næste par år, samt ødelægge de grønne områder heriblandt Vildmarken, som er beskrevet og dyrket af Egå Højskole. Læs mere her: https://www.euh.dk/vildmarken
Jeg er af den holdning, at hvis denne beslutning godkendes vil det have fatale konsekvenser for hele byområdet og byudviklingen - det vil ikke være særligt gennemtænkt for områdets udvikling, tværtimod, men jeg ser frem til at se argumenterne og datagrundlaget hvori beslutningen har sin hjemmel.