Jeg ønsker først og fremmest at udtrykke min støtte til projektet om letbanens anden etape og jeg ønsker også at udtrykke mit ønske om endnu mere letbane efterfølgende. Tilst, inklusiv et parker og rejs anlæg, og Hasselager/Kolt, også gerne med at Parker og rejs anlæg ved Giber Ringvej, er de åbenlyse steder at overvejer til en eventuel etape 3 når tiden kommer.
Angående etape 2 så burde man ved Banegårdspladsen og i Hasle, hvor det er relevant, ligge sporskifter i ved anlæg, som i fremtiden kan bruges til disse eventuelle forlængelser til Tilst og Hasselager, så man ved fremtidigt anlæg af disse nemt og hurtigt kan koble dem på det eksisterende letbanenet og derved spare tid, penge og driftsforstyrrelser når tiden kommer.
Man burde, for en sikkerheds skyld, lave ekstraordinært grundige undersøgelser af jordforhold og undergrunden langs ruten, for at man bedst muligt kan sikre sig mod eventuel støj og vibrationer for etape 2s naboer. Hellere være for forsigtig end at risikere dårlige overraskelser som i Odense.
Til sidst ønsker jeg at udtrykke min støtte for den alternative linjeføring i midtbyen, så letbanen føres af Frederiks Allé frem for Park Allé. Denne alternative linjeføring vil tillade at der etableres et stop ved Rådhuset, til stor nytte for rejsende ikke bare til Rådhuset, men til Musikhuset og ARoS og midtbyens mange handelsgader også. Dette stop vil også kunne aflaste stoppet ved Banegårdspladsen, som må forventes at blive meget travlt.