Et forhastet projekt på den forkerte jord
- Projekt
Det er helt galt, at man vil lægge 42 hektar god landbrugsjord under solpaneler i 30 år eller mere - jord, der har været dyrket i generationer, og som aldrig kommer tilbage som natur eller mark, når først glasset og stålet står der. Og hvad med os, der bor og færdes her?? Det er det landskab, vi møder og kigger ud over hver eneste dag, og nu skal det ødelægges af hegn, reflekser og tekniske installationer på kryds og tværs. Det er vores område, ikke en industrigrund.
Oven i det forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor det pludselig skal hastes igennem. Projektet har ligget stille i årevis, og nu skal det bare presses videre - selvom Energinets nye højspændingslinje gennem området stadig ikke er på plads.! Hvordan kan man overhovedet træffe en beslutning, før man ved, hvor den ledning ender? Få nu styr på det først, og lad os, der bor her, blive hørt ordentligt, før der bliver gravet noget som helst.
Oven i det forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor det pludselig skal hastes igennem. Projektet har ligget stille i årevis, og nu skal det bare presses videre - selvom Energinets nye højspændingslinje gennem området stadig ikke er på plads.! Hvordan kan man overhovedet træffe en beslutning, før man ved, hvor den ledning ender? Få nu styr på det først, og lad os, der bor her, blive hørt ordentligt, før der bliver gravet noget som helst.
Tilføj ny kommentar