Spring til hovedindhold

Gratis parkering

  • Lokale forhold
  • Trafik
Der normeres gratis parkeringspladser til beboerne. Parkeringsbelastningen fra de større byggerier bliver i høj grad læsset af på de omkringliggende villaveje, da folk tænker med pengepungen. Hvem vil give over 6000kr om året for parkering, når man kan parkere 2 min væk gratis?

Det virker naivt ikke at tage presset for parkering seriøst. Det er sågar private fællesveje hvor villaejere skal betale for vej der er overfyldt med biler fra etagebyggerierne.

Så der bør i mine øjne laves tiltag for:
1. Gratis parkering normering for byggerierne for at holde ansvaret for parkeringspresset tæt til hvor det opstår.
2. Foranstaltninger for at de små veje omkringliggende veje ikke er overfyldte og har gennemkørende trafik. De skal være sikre, rolige og have begrænset trafik som i dag, hvor børnene kan løbe og lege sikkert på vejene. Det vil være synd hvis der ikke er plads til at børnefamilierne kan lade børnene løbe frit længere.

Tilføj ny kommentar