Nej tak til solceller ved Hørslev
- Proces
Som borger og beboer i Herskind med direkte udsigt til dette projekt, er der meget på spil for os. Udover utrolig herlighedsværdi som forsvinder og mulig værdinedsættelse af ejendom, så forstår jeg simpelthen ikke, at man ønsker at anlægge et solcelleanlæg midt dette bakkede smukke landskab, som har så stor værdi for mange mennesker i området. Det er et helt unikt område, skabt af istiden, med fugle hele året rundt. En fauna, og et landskab, som er værd at bevare. Udfordringen er på mange måder, at Lyngbygård Ådal skiller kommunerne, og at bakkerne vender ned mod ådalen. Aarhus Kommune har dette projekt, sammen med en privat lodsejer, som står til at tjene mange penge, men de mennesker det går ud over, er borgerne i Skanderborg Kommune. Det synes jeg er helt uacceptabelt. Jeg kan forstå, at der er blevet nævnt, at man kan beplante sig ud af meget. Men så skal træerne være lige så høje som fra bakkens laveste punkt, og op til bakkens højeste punkt. Hvilke træer er så høje, og hvor lang tid tager det at gro? Lad os plante noget mere natur, og gøre området endnu mere attraktivt. Det er også vigtigt, at det ikke er antallet af borgere der råber op, men antallet af de mange udfordringer der er ved sådan et projekt - langsigtet - som der skal tages højde for.
Tilføj ny kommentar