Det er klart, at de nye beboere synes trafikken er træls - det tror jeg de fleste synes.
Men da de flyttede ind, viste de, hvad de gik ind til og det er Aarhus Kommune, der har godkendt de nye beboelser - så må der findes en løsning, der ikke straffer os, der har indrettet vores liv efter gældende infrastruktur.
Mit forslag går på at forsvare den del af trafikken, som stammer fra os, der er afhængige af Lystrupvej, fordi vi kommer fra Lystrup og omegn. Vi skal ikke have forringet vores færdselsvilkår (tid, afstand samt CO2-udledning) for at komme ind til Risskov og det nordlige Aarhus - fordi Aarhus Kommune har glemt at tage højde for, at godkendelsen af ny bebyggelse vil medføre øget trafikbelastning.
Gør Lystrupvej 4-sporet til/fra lyskrydset Borresøvej/Lystrupvej fra Grenåvej (hvor den så starter som 6-sporet). Så er der en dedikeret bane hver vej til de nye bebyggelser mens resten af trafikken flyder som sædvanligt.
Det kræver dog, at der lukkes for venstresving for bilister fra Grenåvej mod Lystrup - ved vejen ind mod Pandekagehuset. Med 6 spor vil det blive ALT for risikabel for cyklister, der skal ligeud - tværs over Grenåvej, når de kommer fra Lystrup. Jeg har på egen krop oplevet, at være ved at blive klippet af en venstresvingende bil, der troede at en lastbil, som skulle dreje til højre op af Grenåvej i krydset, ventede på hende... Han ventede på mig, der kom cyklende på indersiden af lastbilen (og jeg var derfor "usynlig" for bilisten), så jeg skulle passere før han kunne skifte til højresvingsvognbanen... Bilisten kastede derfor bilen ind foran lastbilen lige da jeg passerede lastbilen. Bilisten snittede mit bukseben da jeg drejede skarpt på styret for at undgå at blive ramt og hun fortsatte ind til Pandekagehuset.
Den slags situationer skal forebygges!